مجید نامجو

از پرتال جامع مسئولین جمهوری اسلامي ايران
پرش به: ناوبری، جستجو
مجید نامجو، وزیر نیروی دولت دهم در زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد بود که اولویت خود را حرکت ذیل شعار اصلاح الگوی مصرف و مواجهه با بحران بی آبی و بی برقی قرار داد.

زندگینامه[ویرایش]

مجید نامجو در سال 1341 در کرمان و در خانواده ای مذهبی متولد شد. پدرش باغدار و مادرش خانه دار بود. او دو برادر بزرگتر نیز داشت که اغلب تحت تأثیر آنان بود. کودکی اش در کرمان سپری شد و در جوانی به دلیل علاقه ای که به فعالیت های مذهبی داشت، جذب انجمن های مذهبی شد. فعالیت سیاسی او پیش از انقلاب، شرکت در تظاهرات دانش آموزی و برگزاری سالگرد مراسم های مذهبی در کنار دو برادر بزرگش بود.

فعالیتهای نامجو در اوایل انقلاب[ویرایش]

مجید نامجو زمان انقلاب تنها 16 سال سن داشت، کمی پس از انقلاب به همراه برادرانش به کمیته پیوست تا به برقراری نظم در شهر کرمان بپردازد. او سپس درس را ادامه داد و توانست در سال 59 - 60 دیپلم ریاضی خود را دریافت کند. با آغاز جنگ به همراه برادرانش به بسیج پیوست تا به جبهه ها اعزام شود. دو برادر دیگرش اعزام شدند اما او در بسیج کرمان ماند و از سال 61 جانشینی فرماندهی را عهده دار شد. همان زمان به سپاه پاسداران پیوست و به عضویت لشکر ویژه سپاه پاسداران درآمد. دو برادر وی در جبهه های جنوب به شهادت رسیدند. این دوره زمان مناسبی برای دوستی با فرمانده اش، پرویز فتاح بود. سپس از سال 65 به عنوان جانشین ستاد لشکر 6 ویژه پاسداران مشغول به خدمت شد. نامجو تا پایان جنگ در همین سمت مشغول به کار بود. وی در سالهای پایانی جنگ، وارد دانشگاه شهید باهنر کرمان شد. سال 70، كارشناسی مهندسی عمران و سال 1375 کارشناسی ارشد مهندسی عمران در رشته سازه‌های هیدرولیکی را از همان دانشگاه اخذ کرده است.

فعالیتهای عمرانی - مدیریتی[ویرایش]

نامجو، با آغاز فعالیت های سپاه در بخش عمران و اقتصاد به لشکر ثارالله پیوست. چندی بعد و از سال 73 دوره کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه شهید باهنر کرمان آغاز کرد. همان زمان و از طرف سپاه به عنوان مدیر پروژه احداث خط انتقال آب از سد پیشین به چابهار انتخاب شد. سال 74 وی فرماندهی مهندسی لشکر 41 ثارالله را برعهده گرفت و به عنوان مدیر اجرایی پروژه هتل 5 ستاره پارس کرمان(بخش سازه ی بتنی) منصوب شد. یک سال بعد و در سال 75 او کارشناسی ارشد مهندسی عمران در رشته سازه های هيدروليكی را از دانشگاه باهنر اخذ کرد و همزمان مدیریت اجرایی پروژه پوشش فولادی تونل انتقال آب از سد جیرفت به نیروگاه را نیز عهده دار بود. با پایان تحصیلاتش، همچنان کار در سپاه را ادامه داد و به عنوان مدیرعامل مؤسسه سازندگی ثارالله برگزیده شد؛ منصبی که تاکنون(سال 92) نیز جسته و گریخته به آن مشغول است. سال 76 مدیریت پروژه احداث موزه دفاع مقدس کرمان را برعهده گرفت. از سال 77 و از طرف سپاه، مدیریت پروژه احداث سد سیرجان را عهده دار شد. 3 سال بعد و در سال 80، مدیر ساخت تونل های انحراف آب سد نرماشیر بم شد. مدتی بعد به عنوان مدیر پروژه اجرای سد آغ چای آذربایجان غربی منصوب شد. او سپس به قرارگاه سازندگی کربلا رفت و از سال 83، معاونت آن نهاد را عهده دار شد. چندی بعد در قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیا مأموریت یافت و معاونت عمرانی آنجا را برعهده گرفت.

راهیابی به وزارت نیرو[ویرایش]

نامجو در دومین دوره به شورای شهر کرمان راه یافت. او در شورا، ریاست کمیسیون فنی و مهندسی را عهده دار بود. مجید نامجو در انتخابات نهم ریاست جمهوری از محمود احمدی نژاد حمایت کرد. در زمان وزارت فتاح، وزیر نیرو در دولت اول محمود احمدی نژاد، نامجو نیز به وزارت نیرو رفت. فتاح، دوست قدیم خود را به عنوان معاون وزیر نیرو و سپس مدير عامل و رئيس هيأت مديره شركت مهندسی آب و فاضلاب كشور منصوب کرد. طی دوره 4 ساله که ایران با برودت شدید و گرمای شدید مواجه بود؛ نامجو از سوی وزیر به عنوان مسئول مقابله با شرایط بحرانی انتخاب شد. در پی رأی عدم اعتماد نمایندگان مجلس به علی آبادی، وزیر پیشنهادی وزارت نیرو، نامجو به عنوان سرپرست وزارت نیرو(در دوره دهم ریاست جمهوری) از سوی احمدی نژاد، منصوب شد. او طی این مدت فعالیت هایش را چند برابر کرد و چند کنفرانس و جلسه با مدیران استان ها برگزار کرد.

نحوه انتخاب به عنوان وزیر نیرو نامجو در تشریح نحوه انتخاب خود به عنوان وزیر نیرو عنوان کرد: طبق معمول یکشنبه ها، برای شرکت در جلسه آب راهی وزارت نیرو شدم. جلسه به روال همیشه ادامه داشت که به من یادداشتی دادند که از دفتر رئیس جمهور در تماس تلفنی با من کار دارند. از من شماره فاکس خواستند تا حکم سرپرستی را برایم ارسال کنند. مجید نامجور در گفتگو با همشهری اقتصاد با بیان این مطلب افزود:‌ یک روز هم برای ملاقات با رئیس جمهور به دفتر ایشان رفتم و بعد از مذاکرات، قرار بر این شد که برنامه خود را برای ارایه به مجلس در راستای کسب رأی اعتماد ارایه کنم؛ البته به رئیس جمهور اعلام کردم که بنده عضو هیچ حزب و گروهی نیستم ولی ایشان اطمینان دادند که از بنده حمایت خواهند کرد. وی درباره واکنش فتاح به عدم حضور در دولت دهم گفت: آقای مهندس تصمیم خود را گرفته بود که دیگر در کابینه نباشد. البته او برای کسب رأی اعتماد بنده از مجلس، شخصاً به کمیسیون ها آمدند و رأیزنی کردند. بنده با ایشان هم دوستی و رفاقتی قدیمی داشتیم و از دوران جنگ همدیگر را میشناختیم. نامجو در پاسخ به این سوأل که آیا شما هم میثاقنامه معروف وزرا با رئیس جمهور را امضا کردید؟ گفت: بله، همینطور است.

استیضاح نامجو[ویرایش]

در 15 اسفند ماه سال 89 مجید نامجو راهی مجلس شد تا به سؤالات نمایندگان پاسخ دهد پاره‏ای از دلایل استیضاح نامجو از زبان برخی نمایندگان: از مشکلات وزارت نیرو عدم برنامه ریزی برای مهار آب در کشور و تأمین آب در مناطق مختلف کشور است. ضعف های مدیریتی که در وزارت نیرو وجود دارد شامل مدیریت در تصمیم گیری و بودجه است. در زمینه مهار آبها در کشور تا چه حد نظرات مسئولان کشور را در این زمینه تأمین کرده اند و اینکه برخی معاونت های زیر دست به دستورات شما توجه ندارند و این نشان از عدم موفقیت شما در مدیریت زیردستانتان است. آیا اصل اول وزارتخانه این نیست که زیر مجموعه تان را مدیریت کنید؟ از موارد دیگر استیضاح بی​برنامگی وزیر نیرو برای رفع مشکل خشکسالی، تأمین آب شرب و فاضلاب شهری بود. اگرچه او فردی معتقد و ارزشی است اما به عنوان سکاندار وزارت نیرو، برنامه مدیریتی لازم را ندارد. به طور مثال در اهواز، فاضلاب مستقیم وارد رودخانه کارون می​شود. در حالیکه آب کارون برای کشاورزی استفاده می​شود و حتی در مناطقی آب شرب روستائیان را شامل می​شود. به دلیل سهل‌انگاری و عدم مدیریت وزیر نیرو در تهیه آب، کشاورزی در خطر جدی قرار گرفته است. چرا به جای پرداخت بدهی 300 میلیاردی به تولید کنندگان داخلی، از چین، اوکراین و هلند ترانس وارد می​کنید؟ 2000 شرکت از وزارت نیرو طلبکارند که باعث بیکاری دهها هزار کارگر شده است. ایشان در جذب منابع وزارت نیرو موفق نبوده و 25 میلیارد تومان از بودجه امسال را هم نتوانسته جذب کند.

اعتراض به مطرح کردن استیضاح در اعتراض به بحث استیضاح مجید نامجو، فتاح وزیر سابق نیرو، طی نامه‏ای خواستار صرفنظر کردن نمایندگان از استیضاح وزیر نیرو شد. از مهمترین دلایل فتاح در این نامه، میتوان موارد زیر را نام برد: گذر مطمئن از شرایط اوج مصرف آب و برق در تابستان سال جاری با کمترین حاشیه و علیرغم فشارهای ناشی از کمبود منابع مالی و اینکه علیرغم توسعه فعالیت‌ها در زمینه آب و برق، تزریق منابع مالی مورد نیاز وزارت نیرو متناسباً صورت نگرفته است، در حالیکه روند خدمت‌رسانی و تأمین آب و برق پایدار دچار خدشه اساسی نشده و در صورت پرداخت قیمت واقعی آب و برق به وزارت نیرو، نه تنها این دستگاه اجرایی با معضلات مالی مواجه نمی‌شد؛ بلکه همانند بسیاری از بنگاههای اقتصادی تولید آب و برق در کشورهای مختلف، توان سرمایه‌گذاری مؤثر در پروژه‌های مرتبط را بیش از ظرفیت‌های موجود پیدا می‌کرد و ذکر این مطلب که بودجه وزارت نیرو کمتر از 10 درصد حجم پروژه‏هاست. یکی از نمایندگان هم اعلام کرد: مشکلات مربوط به عملکرد وزارت نیرو با همکاری دولت و مجلس می تواند به شکل شایسته ای حل شود. نباید تمام گناه ها به وزیر ختم شود. وقتی وزیر از بودجه لازم بهره مند نباشد چگونه می تواند پروژه های بزرگی را در فرصت کمی به بهره برداری رساند. برای بسیاری از پروژه ها اعتبار اختصاص یافته بسیار ناچیز است.

چکیده دفاعیات مجید نامجو پرهیز می​کردم که کار به استیضاح نکشد؛ اما شاید این فرصتی باشد برای تشریح زحمات همکارانم در سراسر کشور در شرایطی که بیشترین هجمه​ها به دولت در داخل و خارج وارد است. در طول دولت دهم 12.3 درصد رشد در ظرفیت انتقال آب وجود داشته است. همچنین تعداد روستاهای برق​دار، 1.6 درصد رشد یافته و راندمان نیروگاههای کشور نیز در سال جاری به 38 درصد افزایش یافته است. تعداد شهرهای برخوردار از آب شرب نیز به 1024 شهر رسیده که رشد چشمگیری در دولت دهم داشته است. 11 تصفیه خانه جدید هم احداث شده که یک شاهکار است. در فصل بودجه، اعتبارات وزارت نیرو را افزایش دهید تا این وزارتخانه در تأمین آب شرب و اتمام پروژه​های فاضلاب موفق​تر عمل کند. پس از وزارتم اولین کاری که کردم این بود که با یک عقل جمعی و سراسری در کشور، برنامه​ای جامع برای وزارت نیرو تهیه کنیم که در کتابی هم منتشر شد که گویای نگاه برنامه​ای وزارت نیرو به مجموعه کارهایش بود. برای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه​ها، تلاش کردم که هم نگرانی​های مردم، هم نگرانی نمایندگان و دولت رفع شود. وزارت نیرو متوجه بخش کوچک سازی دولت بود و یکی از شرکت​های مادر تخصصی​اش را به بخش خصوصی واگذار کرد که اولین بار در کشور است. راه​اندازی سایت مناقصات وزارت نیرو برای شفاف سازی و عدالت محوری بوده است. امیدوارم به جای رقابت، برای حل مشکل مردم رفاقت کنیم.

رأی اعتماد مجلس به نامجو مطالبی که استیضاح‌کنندگان مطرح کردند، شاید در حدی نبود که صلاحیت یک وزیر را در یک حوزه گسترده‌ای مانند وزارت نیرو، برای ماندن به کلی زیر سؤال ببرد. در عین حال شاید رأی ناپلئونی مجلس یعنی 102 رأی مخالف استیضاح در برابر 101 رأی موافق نیز هشداری به وزیر نیرو باشد؛ هشدار اینکه باید وزیر نیرو تمرکز خود بر سایر فعالیتهای این مجموعه حساس را گسترش دهد.

داستان غم‏انگیز دریاچه ارومیه[ویرایش]

وزارت نیرو به عنوان مسئول اجرای پروژه های آبی در کشور در یکی دو سال اخیر(سالهای 90 تا 92) درباره دریاچه ارومیه مسائل گوناگونی را مطرح کرده است، هرچند علاوه بر این وزارتخانه، دستگاه هایی مانند سازمان محیط زیست نیز در حفاظت و نگهداری از دریاچه ها و تالاب های کشور مسئولیت دارند. ساخت سدهای متعدد درحوضه آبریز دریاچه ارومیه و از بین رفتن تعادل منابع آبی در این حوضه؛ همچنین استفاده بیش از حد استاندارد از منابع آبی مانند رودخانه های تأثیرگذار بر دریاچه ارومیه و احداث هزاران چاه غیرمجاز برداشت آب در حوضه دریاچه ارومیه به عنوان دلایل وقوع خشکی در دریاچه ارومیه مطرح شد. البته مجید نامجو، وزیر نیرو اعلام کرد احداث سدها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه تنها 15 درصد بر وقوع خشکی در دریاچه ارومیه تأثیرگذار است و آنچه باعث این پدیده شده است وقوع خشکسالی های متعدد است که علاوه بر ایران در مناطق بسیاری از جهان نیز به وجود آمده است. از سویی اعلام شد که نه تنها دریاچه ارومیه بلکه صدها دریاچه دیگر نیز در نقاط مختلف جهان دچار خشکی شده است. از طرفی به گفته کارشناسان جاده میان‌گذری که در دریاچه ارومیه حداث شده باعث تقسیم دریاچه به 2 قسمت و ساکن‌شدن آب دریاچه شده است. این میان‌گذر از گردش آب جلوگیری کرده و تبخیر سریع آن‌را باعث می‌شود. پل میان‌گذر دریاچه ارومیه، قسمتی از طرحی با نام شهید کلانتری است. این پل 1709 متر طول دارد که عملیات اجرایی آن سال 1382 آغاز شد و در سال 1387 با حضور رئیس جمهور وقت(احمدی نژاد) به بهره‌بردای رسید.

آنچه در این خصوص به وزارت نیرو مربوط می‏شود. مهندس عباس رجایی نماینده و رئيس كميسيون كشاورزی، آب و منابع طبيعی مجلس در این‏باره گفت: ما در مجلس برای نخستین‌بار در تاریخ کشور ماده‌ای در برنامه چهارم توسعه تعبیه کردیم و گفتیم وزارت نیرو موظف است تا پایان برنامه پنج‌ساله چهارم توسعه، 25 درصد بیلان منفی در دشت‌های کشور را مثبت کند. البته وزارت نیرو کارهایی کرد ولی نتیجه مورد نظر حاصل نشد. متأسفانه در این ایام با خشکسالی مواجه شدیم؛ یعنی اثرات بهبود مدیریت آب در این حوضه باید با نزولات جوی ترمیم می‌شد که کمتر اتفاق افتاد. دوم اینکه در دوران ما 2 اتفاق مهم در کشور رخ داد؛ نخست اینکه ما در مجلس تکلیف کردیم که باید سهم زیست‌محیطی تمام دشت‌ها و حوضه‌های آبخیز از منابع آب تأمین شود. دوم اینکه ما برای نخستین‌بار ممنوعیت سدسازی را(در دولت اصلاحات) مطرح کردیم با قید این استثنا که سدسازی در مناطق خاص نظیر سیستان و بلوچستان مجاز است. در واقع ممنوعیت سدسازی جزو برنامه‌های ما شد و همواره بر این مسئله تأکید کردیم. اما برخی، قانون‏مداری را دوست ندارند؛ رفتند، کلنگ زدند و کارهایی کردند. البته ذکر این نکته ضروری است که ما در مجلس همواره تأکید کرده‌ایم که سدهای در دست ساخت مربوط به دوره سازندگی و اصلاحات باید به اتمام برسد تا اثرات ضد‌تورمی خودش را داشته باشد؛ یعنی با تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام مخالفت نکردیم و بر ساخت سد در آب‌های مشترک و آب‌های مرزی برای گرفتن سهم آب تأکید کردیم. در برخی از دشت‌های کشور هم ناگزیر به احداث سدهای مخزنی هستیم.

روند خشک‌شدن دریاچه ارومیه مهندس رجایی افزود: روند خشک‌شدن ارومیه و برخی تالاب‌های دیگر از زمانی که گازهای گلخانه‌ای مطرح شد؛ با گرم شدن زمین آغاز شد. در واقع این عوامل، خشک‌شدن ارومیه و سایر تالاب‌ها را تسریع کرد. البته عوامل داخلی هم دارد. ما در هر جایی که توانستیم سد ساختیم. به‌طور غیر‌مجاز و بی‌رویه آب برداشت کردیم. بحث ما این بود که وزارت نیرو نباید جلوی توسعه مصرف آب را بگیرد چون وظیفه این وزارتخانه توسعه مصرف منابع آب است. وزارت نیرو باید آب جدید استحصال کند وگرنه وجود آن ضرورتی ندارد. بحث ما این است که وزارت نیرو نباید جلوی تولید محصولات را به بهانه کمبود آب بگیرد. این سیاست، سیاست غلطی است. این وزارتخانه باید برود آب تولید کند. نباید جلوی مردم بایستد. برای روشن شدن مسائل مثالی می‌زنم مثلاً بنا به ماده 2 قانون افزایش بهره‌وری، دولت(وزارت نیرو و جهادکشاورزی) مکلف شده تا سال 1404 هجری شمسی با استفاده بهینه از منابع مندرج در فصل تأمین آب بودجه‌های سنواتی، حداقل 15 درصد متوسط بلندمدت نزولات آسمانی کشور را در سال به حجم آب استحصال کشور-از طریق محل کنترل آب‌های سطحی به میزان هفت و نیم درصد، هفت و نیم درصد هم از طریق عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری- اضافه کند. علاوه بر این، 100 درصد بیلان منفی آب‌های زیرزمینی دشت‌های کشور را با اولویت دشت‌های ممنوعه جبران کند. نکته دیگر اینکه ما به وزارت نیرو گفتیم براساس آماری که همین وزارتخانه اعلام کرده، میزان نزولات آسمانی 420 میلیارد مترمکعب است درحالی‌که فقط 110میلیارد مترمکعب آن جذب می‌شود چرا؟ پاسخ این وزارتخانه این است بقیه تبخیر می‌شود. درحالی‌که ما تأکیدمی‌کنیم باید با تمهیدات خاص، بخشی از این آب به منابع آب کشور اضافه شود. این مباحثی است که مجلس دنبال کرده است.

دستور ویژه احمدی‌نژاد به وزارت نیرو برای نجات دریاچه ارومیه با جدی تر شدن مسئله خشکی دریاچه ارومیه به عنوان مهم ترین تالاب داخلی کشور، محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور، دستور ویژه ای را به وزارت نیرو درباره استفاده از همه ظرفیتها برای نجات این دریاچه صادر کرد. وی در جریان سفر هیئت دولت به آذربایجان غربی(اردیبهشت 92) با اشاره به اهمیت دریاچه ارومیه برای منطقه و مردم، ضرورت تسریع اقدامات در دست انجام دولت برای احیای این دریاچه مهم را مورد تأکیدقرار داد و گفت: دولت نگاه ویژه‌ای به احیاء و بهبود وضعیت این دریاچه دارد و در این زمینه اجرای پروژه‌ هایی را آغاز کرده و لازم است در تکمیل این پروژه‌ ها شتاب مضاعفی ایجاد شود. رئیس جمهور وزارت نیرو را مورد خطاب قرار داد و تصریح کرد: باید با بسیج همه امکانات و منابع در زمینه احیای دریاچه ارومیه ورود پیدا کرد تا شاهد تغییر و بهبود شرایط موجود این منطقه مهم اقلیمی در آذربایجان غربی باشیم. موضوع خشک شدن بخش های وسیعی از دریاچه ارومیه به عنوان مهم ترین تالاب داخلی کشور در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفت و در مواردی نیز بروز مسائل خشکی در این دریاچه رنگ و بوی سیاسی نیز به خود گرفت و از وقوع طوفان های نمکی و از بین رفتن زیستگاه های حیات وحش در منطقه دریاچه ارومیه سخن به میان آمد. در اوایل سال 91 ش. مقامات وزارت نیرو اعلام کردند دولت برای جلوگیری از ادامه خشکی در دریاچه ارومیه کارگروه ویژه ای را تشکیل داده و در این زمینه راهکارهای مختلفی از جمله باروری ابرها، انتقال آب بین حوزه ای، انتقال از طریق رودخانه هایی از جمله ارس به دریاچه ارومیه، جلوگیری از ادامه برداشت های غیرمجاز آب از طریق چاه ها، تلاش برای جلوگیری از اصراف آب در بخش کشاورزی و مواردی از این دست مطرح شد.

تمهیدات انجام شده برای حل معضل دریاچه ارومیه وزارت نیرو مطرح کرد تا زمان مشخص شدن تکلیف دریاچه ارومیه هرگونه مطالعات سدسازی در حوزه دریاچه ارومیه متوقف خواهد شد، اما پروژه های سدسازیِ در حال اجرا امکان توقف را ندارند. اواخر سال 91 ش. وزارت نیرو اعلام کرد رهاسازی آب سدها به دریاچه ارومیه، لایروبی رودخانه ها و باروری ابرها را آغاز کرده و در صورتی که تدابیر گوناگون درباره دریاچه ارومیه کارساز نشود، این دریاچه تنها 4 سال دیگر وجود خواهد داشت و پس از آن به باتلاق تبدیل می شود. همچنین از اجرای طرحی درباره انتقال 250 میلیون مترمکعب آب از رودخانه ارس به دریاچه ارومیه صحبت شد و وزارت نیرو تأکیدکرد در این زمینه با کشورهای همسایه هماهنگی هایی را انجام داده است. روزهای پایانی سال 91 نیز سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو از تثبیت وضعیت آب در دریاچه ارومیه پس از 14 سال سخن گفت و افزود: اجرای طرح باروری ابرها و بهبود وضعیت بارش ها در حوزه دریاچه ارومیه؛ دو عامل تأثیرگذار بر بهتر شدن شرایط دریاچه بود.

مسئولیتهای نامجو در یک نگاه[ویرایش]

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان عضویت در سپاه پاسداران در سمت‌های نظامی مدیر پروژه و رئیس کارگاه طرح‌های عمرانی قرارگاه سازندگی سپاه فرمانده مهندسی لشکر 41 ثارالله مدیر عامل موسسه سازندگی ثارالله معاون عمران قرارگاه سازندگی کربلا معاون عمران قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء عضو شورای شهر کرمان در دوره دوم معاون وزیر نیرو و مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور. سرپرست وزارت نیرو وزارت نیرو

احمدی نژاد از نگاه نامجو[ویرایش]

بعد از دولت محمود احمدی نژاد مجید نامجو، به گفته خودش به عنوان رئیس بنیاد توسعه موقوفات کشور در حال فعالیت است.

نگاه نامجو به احمدی نژاد مجید نامجو در مصاحبه ای که با یکی از سایتهای خبری در سال 90 داشت؛ احمدی نژاد را فردی موفق و مدیری توانا و خدوم معرفی کرد ولی در عین حال منکر برخی معایب او نشد. نامجو گفت: واقعاً معتقدم احمدی نژاد یکی از قوی ترین مدیرانی است که من در طول فعالیت کاری دیده ام. واقعاً هیچ شخصی با قدرت و درایت ایشان نمی تواند دولت را اداره کند؛ اما به هر حال هر کسی ایراداتی هم دارد. به هرحال گل بی عیب خداست ولی واقعاً باید به کسی که مردم انتخاب کرده اند کمک کرد. حتی کسانی که مخالف دولت هستند هم باید به نظر مردم احترام بگذارند و سعی کنند به جای سنگ اندازی به ایشان در راهبرد مقاصد ملی کمک کنند. وی ادامه می دهد: حتی چند روز پیش رئیس جمهور [احمدی نژاد] در سفر به من می گفتند آقای نامجو من می خواهم بعد از پایان ریاست جمهوریم همه دارایی هایم را اعلام کنم تا تمام مردم از دارایی های من قبل و بعد از اتمام ریاست جمهوریم مطلع شوند و بعد بخواهم آقایان دیگر هم بیایند و اموال و دارایی های خود را قبل و بعد از مدت مدیریتشان اعلام کنند. همین است که ایشان موفقند. در هیات دولت هم چون همه می دانیم ایشان هیچ قصدی جزء خدمت به کشور ندارند واقعا با جون و دل می پذیریم. الان هم واقعا کشور در فضای آرامی است و باید این آرامش حفظ شود اجازه دهیم کارها و سیاست هایی که رئیس جمهور دارد اجرا بشود سیاست های پولی و مالی که می تواند تولید ثروت کند که می تواند باندهای ثروت اندوز نامشروع را به هم بریزد بنابراین باید به ایشان زمان داد و کمکشان کرد که طرح ها وبرنامه های ملی به سرانجام برسد.