حسین مظفر

از پرتال جامع مسئولین جمهوری اسلامي ايران
پرش به: ناوبری، جستجو
حسین مظفر، دارای دکتری برنامه ریزی و مدیریت فرهنگی که در دولت اول خاتمی وزیر آموزش و پرورش بود. وی عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نظارت بر صدا و سیما و نیز معاونت نظارت مجلس نهم را در کارنامه خود دارد.


زندگینامه[ویرایش]

حسین مظفر در سال 1331 در پاکدشت به دنیا آمد. وی در سالهای قبل از انقلاب به تدریس اشتغال داشت. مظفر دارای مدرک دکترای مدیریت و برنامه‌ریزی فرهنگی است و سوابق علمی او شامل 91 مقاله در زمینه های علمی، آموزشی، فرهنگی، سیاسی و مدیریتی و نیز شرکت در ده‏ها کنفرانس علمی داخل و خارج کشور و همچنین عضویت در هیأت علمی و استادیاری دانشگاه است. وی در آبان 1389 با حکم رییس جمهور وقت، محمود احمدی‌نژاد به عنوان نماینده رئیس جمهور در شورای نظارت بر صدا و سیما انتخاب و جانشین مهدی کلهر شد. مظفر در انتخابات نهمين دوره مجلس شورای اسلامی با 298629 رأی، به عنوان نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری و اسلام‌شهر وارد مجلس شورای اسلامی شد.

فعالیتهای سیاسی[ویرایش]

مظفر در سال 1354 در زمانی که دانشجوی رشته راه و ساختمان در دانشگاه فنی و مهندسی کرمان بود، به علت فعالیت انقلابی، تحت تعقیب ساواک کرمان قرار گرفت و با کمک عناصر انقلابی دانشگاه از دانشگاه متواری و مجبور به ترک تحصیل شد. وی در روزهای نخست پیروزی انقلاب به علت ضرورتهای اولیه در تشکیل کمیته های انقلاب فعال بود و در راستای پاکسازی کشور از عناصر وابسته به طاغوت و ضد انقلاب با دادستانی انقلاب همکاری داشت.

حضور در جبهه[ویرایش]

با شروع جنگ تحمیلی، با وجود داشتن مسئولیت در آموزش و پرورش ، به عنوان نیروی بسیجی به جبهه های جنگ شتافت و پس از چندین بار جراحت و شرکت در عملیات های مختلف، در یک حمله شبانه بر اثر انفجار مین به افتخار جانبازی 35 در صد نائل گردید. مظفر در عملیلت مرصاد به همراه پدر و برادران خود در مقابله با منافقین کوردل شرکت نمود. پدرش 8 سال سابقه حضور در جبهه ها و شرکت در 14 عملیات رزمی را داشت و مادرش نیز 18 ماه در پادگان علم الهدی اهواز رزمندگان اسلام را یاری می بخشید، 3 تن از برادرانش به نام های حسن، علی و رضا در یک زمان و در کنار هم به شهادت رسیدند و یکی از برادرانش هم در عملیات دیگری مجروح شیمیایی شد.

سوابق مدیریتی[ویرایش]

وزیر آموزش و پرورش در دولت هفتم معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و کمیسیون اجتماعی آن از سال 1380 نماینده مردم تهران در ادوار هفتم و نهم مجلس عضو کمیسیون برنامه و بودجه و آموزش تحقیقات مجلس هفتم رئیس شورای نظارت بر صدا و سیما عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عضو منتخب مردم تهران در شورای عالی هلال احمر ایران معاون نظارت مجلس نهم

مقالات[ویرایش]

منشور مدیریت منشور حکومت الهی منشور تربیت نسل جوان و چالش‌های دنیای معاصر جوانان و چالش‌های تعلیم و تربیت در دهه سوم انقلاب توسعه سیاسی شیوه تحلیل اطلاعات و اخبار مسئولیت‌پذیری و دردمندی هنر دمیدن روح تعهد در انسان‌ها نشاط ـ اندیشه ـ خلاقیت تبلیغ و رسالت مبلغان رهبری دینی نسل جوان روحانیت و جوانان جستجوی علمی برای کشف حقیقت در ادوار تاریخ پیوند علم و دین علوم پایه و توسعه پایدار از جرقه‌های خندق تا شکوفایی تمدن اسلامی نقش نظارت در سالم‌سازی نظام اداری عبرت از زمان در ارزیابی از عملکرد انقلاب اسلامی ـ رویارویی سه فرهنگ انقلاب اسلامی و ویژگی‌های آن دفاع مقدس برگ زرینی از تاریخ انقلاب اسلامی تبلور جنایات آمریکا در سه رویداد تاریخی انقلاب ـ بسیج عاشورا روزی به وسعت تاریخ با راهیان کربلا رسالت خون در پیام‌رسانی عاشورائیان وحدت ملی و امنیت ملی و وظیفه ما انجمن‌های اسلامی و رسالت دو بعدی اسلامی بودن و اسلامی شدن ورزش و کارکردهای مختلف آن

دیدگاههای مظفر در مورد جریانات سال 88[ویرایش]

حسین مظفر، اواسط مرداد سال 1390، در گفت‌وگويی تفصيلی با فارس، در خصوص ورود اصلاح‌طلبان به انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی گفت: "هركس كه حتی در دايره اصولگرايی هم نباشد حق شركت در انتخابات را دارد البته به شرطی كه بخواهد صادقانه برای نظام كار كند و چارچوب نظام را نيز قبول داشته باشد؛ البته افرادی در مجموعه اصلاح‌طلب‌های معتدل مطرح هستند كه چارچوب‌های نظام را قبول دارند و طبيعی است كه حق شركت در انتخابات را دارند و نظام ما خستی برای ممانعت از اين‌ها به خرج نداده و نبايد به خرج دهد هرچند كه به نظر اينجانب فضای عمومی جامعه اين است كه آراء بيشتر در سبد اصولگرايان قرار می‏گيرد."

افرادی كه در فتنه 88 برای نظام مشكل ايجاد كردند حق شرط‌‌گذاری ندارند عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: «اگر قرار باشد افرادی كه مشكلاتی را برای نظام و مردم ايجاد كردند نگاهشان اين باشد كه هيچ اتفاقی نيفتاده در واقع توقع بی‌جا دارند؛ مردم به خوبی می‌دانند كه افرادی در سطح جامعه ما مشكلاتی را ايجاد و با مخالفان نظام همدل شدند و نظام هزينه رفتار غلط آنها را پرداخته از اين رو طبيعی است كه اين مسائل نمی‌تواند از ديد تيزبين مسئولان و مردم مورد غفلت قرار گيرد و طبيعی است كه اين موارد در صلاحيت‌های آنها نيز تأثيرگذار خواهد بود.»

حلقه های چندگانه فتنه‌گری دی ماه سال 1390، حسین مظفر در سخنرانی خود پیش از خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت گرامیداشت حماسه 9 دی، با تبریک این حماسه بزرگ مردمی اظهار داشت: "انقلاب اسلامی در اوج وجود و حکمرانی دو تفکر دین‌گریز و دین‌ستیز شکل گرفت و علیه دو تفکر منحط لیبرالیسم و کمونیسم توانست روح جدیدی در کالبد بی‌جان فرهنگی و اجتماعی آن روزگاران ایجاد کند. فتنه‌ها و توطئه‌های فراوانی از آغازین روزهای انقلاب بر سر این کشور و ملت سرازیر شد. ترورهای کور و قتل و عام مردم و مسئولان، هشت سال جنگ تحمیلی، رویارویی مستقیم بیش از 40 کشور با ایران، حضور بنی‌صدر در راس امور اجرایی با آن حجم بالای کارشکنی‌ها، از جمله فتنه‌ها و توطئه‌هایی بود که نتوانست سدی در برابر حرکت پر شتاب انقلاب ایجاد کند. فتنه 88 [نیز] یکی از حلقه‌های چندگانه فتنه‌گری در کشور بود که زلف آن با فتنه 18 تیر سال 78 به هم تنیده بود.

فراز و فرود مواضع افراد در جریانات سال 88 موضع گیری برخی افراد در جریان فتنه 88 با فراز و فرودهایی همراه بود و عده ای در ابتدا به عنوان اعتراض به عملکرد و یا گفتار یک فرد، موضع گیری کردند اما در ادامه مرزبندی مواضع آنان با دشمنان مشخص شد. برخی از افراد نیز در برابر تحرکات معاندان سکوت اختیار کردند. فتنه گران به آرمان ها و ارزش های امام (ره) و شهدا پشت کردند و این عملکرد موانعی را برای پذیرفته شدن و مقبولیت آنان در میان مردم ایجاد کرد. [همچنین] ممکن است بعضی از افرادی که در جریان فتنه 88 نقش داشتند به اشتباهات و تندروی های خود و هوادارانشان پی برده باشند."

دیدگاه مظفر در خصوص طرح سؤال از رئیس جمهور[ویرایش]

در آبان ماه سال 1391، حسین مظفر طی مصاحبه‌ای در مورد طرح سؤال از رئیس جمهور در مجلس گفت: "امیدواریم هم سؤال کنندگان و هم پاسخ دهنده اخلاق را رعایت کند. پاسخ‌ها باید به نحوی باشد که تحریک کننده نباشد و حاشیه ساز نشود و حاشیه‌های آن باید کنترل و مدیریت شود." وی همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اصلاح طلبان به دلیل حمایت‌های اصولگرایان از احمدی نژاد به دنبال موج سواری بر این موضوع و خواهان عذرخواهی آنان از مردم هستند، گفت: "قطعاً آقای احمدی نژاد به دلیل حمایت‌های اصولگرایان روی کار آمد که اگر این گونه نبود نمی‌توانست رأی کسب کند. یک فرد و مسئول تا آنجا مورد حمایت است که رفتارش در مسیر انقلاب و امام (ره) باشد و ما با کسی بر سر این موضوع پیمان نبسته‌ایم." وی در واکنش به این اظهار نظر اصلاح طلبان پاسخ داد: "اصلاح طلبان خود باید اول به دلیل رفتارهایشان در فتنه 88 عذرخواهی کنند و بعد از اصولگرایان بخواهند که به خاطر احمدی نژاد عذرخواهی کنند."

مظفر و انتخابات یازدهم ریاست جمهوری[ویرایش]

در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری که در خرداد ماه سال 92، برگزار شد؛ حسین مظفر در ابتدا به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی ائتلاف پیشرفت، متشکل از سه نامزد اصولگرای ریاست جمهوری یعنی قالیباف، ولایتی و حدادعادل شد. مظفر طی مصاحبه ای در اوایل اردیبهشت 92 دلیل تشکیل ائتلاف پیشرفت را شرایط حساس نظام و جهان دانست و اظهارداشت: "این ائتلاف برای مدیریت جریان اصولگرایی و جلوگیری از تفرقه بین اصولگرایان شکل گرفته است." مظفر که به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی ائتلاف پیشرفت سخن می‏گفت، انسجام و وفاق اصولگرایی را عاملی برای تشکیل این ائتلاف دانست و به انتخاب اصلح و صالح اشاره کرد و گفت: "ما معتقدیم تا زمانی که اصلح وجود دارد، به دنبال صالح مقبول رفتن حرام است." مظفر همچنین اداره کشور به صورت آزمون و خطا را نادرست خوانده و گفت: "اعضای ائتلاف تصمیم و التزام دارند که بعد از انتخابات هم با هم همکاری داشته باشند. معیار انتخاب فقط مقبولیت نیست و کسی باید وارد میدان شود که قدرت جذب آرای عمومی را هم داشته باشد. فکر اولیه ائتلاف را ولایتی و قالیباف داشتند و بعد نیز حدادعادل با آنان همراه شد." وی همچنین اعلام کرد: "ما با فتنه و انحراف پیوندی نداریم و اعضای ائتلاف پیشرفت هر کدام در مورد فتنه 88 موضع‌گیری داشته‌اند و آقای حدادعادل از همه بیشتر."

نقد مظفر به جبهه پایداری "تعامل این جبهه با بقیه اصولگرایان کم است و آنها مطلق‌انگاری دارند البته این جبهه ادعای اجرای گفتمان امام و انقلاب را دارد اما برای رسیدن به هدف نمی شود تاکتیک ها را فراموش کرد؛ آنها روحیه همکاری برای دفع دشمن مشترک ندارند."

استعفای حسین مظفر از ریاست ستاد انتخاباتی ائتلاف اوایل خرداد ماه سال 1392 بود که حسین مظفر از ریاست ستاد ائتلاف استعفا داد. وی دلایل استعفای خود را طی نامه‌ای اینگونه بیان داشت:


بسم الله الرحمن الرحیم دبیر محترم ائتلاف سه نفره (پیشرفت)

با عرض سلام و تحیت و تشکر از حسن اعتماد جنابعالی و دوستان اعضای محترم شورای ائتلاف سه نفره. با توجه به اعلان تغییر مأموریت ستاد ائتلاف از سوی حضرتعالی و انعکاس آن در رسانه های جمعی که بنا به قول جنابعالی با موافقت اعضای محترم شورا تصمیم گیری شده است، علیرغم میل باطنی خویش که تمایل داشتم در کنار دوستان شورا در تحقق مأموریت ائتلاف و به سامان رساندن آن تا آخر همکاری نمایم، بدین وسیله استعفای خویش را از مسئولیت ستاد ائتلاف پیشرفت اعلام داشته و موفقیت دوستان عزیز شورا در پاسداری از میثاقی که بسته اند و عمل به پیمان اعتقادی که با مردم داشته اند را از خداوند بزرگ مسئلت می نمایم. به نظر اینجانب نیز تصمیم شورا بر خاتمه یافتن فعالیت ستاد در شرایط فعلی و تغییر مأموریت ستاد از حالت ائتلافی به سوی حمایت از فرد واجد شرایط آن هم پس از تأیید صلاحیت ها توسط شورای محترم نگهبان و شفاف شدن آرایش سیاسی نامزدها و قطعی شدن اطلاع رقابتها توجیه منطقی داشته و به ویژه با ملاحظه نتایج حاصله از دهها نظر سنجی از نهادهای رسمی و معتبر نظام اسلامی، زمینه برای تصمیم گیری و عمل به میثاق اعضای محترم شورا فراهم گردیده و با این وصف، سه رکن اساسی ائتلاف که مشروعیت، کارآمدی و مقبولیت مردمی است هم اینک تحقق یافته است و به نظر می‌رسد ادامه بلاتکلیفی و به تأخیر انداختن معرفی فرد واجد شرایط تا بعد از مناظره های صدا وسیما به امید احتمال در تغییر معنادار آرای مردمی هر یک از نامزدهای ائتلاف، موجب سرگردانی هواداران و بلاتکلیفی نیروهای اصولگرا و ارزشی و به هدر رفتن سرمایه های انسانی و جذب هواداران به سوی نامزدهای دیگر خواهد شد که به نفع هیچیک از اعضای محترم شورا نخواهد بود. با آرزوی مجدد برای موفقیت اعضای محترم شورای ائتلاف. وما علینا الا البلاغ و علیکم الحساب والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته حسین مظفر پس از استعفای مظفر از ریاست ستاد ائتلاف پیشرفت، طی حکمی وی به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف انتخاب شد.

نظر مظفر در خصوص وزرای پیشنهادی روحانی پس از پیروزی دکتر روحانی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و اعلام کابینه پیشنهادی وی به مجلس، حسین مظفر، به عنوان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان داشت که وزرای پیشنهادی هیچ نقشی در فتنه 88 نداشتند: "ابهاماتی در خصوص موضع‌گیری وزرای پیشنهادی در قبال فتنه 88 در میان نمایندگان مجلس وجود داشت، اما با توضیحاتی که از سوی آنها درجلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس و مجامع مختلف ارائه شد، مشخص شد که آنها هیچ نقشی در این جریان نداشتند و فتنه گران را یاری نکرده‌اند."

طرحها و لوایح امضا شده توسط حسین مظفر[ویرایش]

31 طرح / لایحه امضا شده توسط «حسین مظفر»، عضو کمیسیون اجتماعی تا مهرماه 92 طرح استفساریه بند (ب) ماده (44) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران طرح تشکیل صندوق حمایت از توسعه کشت دانه های روغنی طرح اصلاح موادی از آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی طرح تشکیل شورای عالی اقتصاد مقاومتی کشور طرح تشکیل سازمان مدیریت، برنامه ریزی و بهره وری طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده طرح الحاق یک تبصره به ماده (22) قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران طرح الحاق یک تبصره به ماده (93) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی طرح تسهیل اجرای بند (ط) ماده (44) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران طرح تخصیص اعتبارات ویژه برای ازدواج جوانان طرح ایجاد حساب ویژه حمایت از تولید ملی طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب سال 1357 و اصلاحات بعدی آن طرح الحاق دو تبصره به ماده (11) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری طرح حمایت از تولید ملی طرح الحاق یک تبصره به ماده (68) قانون مدیریت خدمات کشوری طرح اصلاح تبصره (5) بند (الف) ماده (3) قانون اصلاح قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی مصوب 15اسفند 1389 طرح الحاق یک بند به قانون بودجه سال 1391 کل کشور طرح ممنوعیت کارمندان و مدیران دستگاه های اجرایی از عضویت در هیات های مدیره و مدیریت عامل طرح وکالت طرح تأسیس سازمان ملی استاندارد ایران طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها طرح امر به معروف و نهی از منکر طرح نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی طرح اصلاح مواد (38) و (39) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1387 طرح اداره صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران طرح جامع کاداستر طرح اصلاح موادی از قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و اصلاحیه آن مصوب 1377 و الحاق موادی به آن طرح الحاق یک تبصره به ماده (190) قانون مقررات استخدامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طرح نظام جامع رسانه های همگانی طرح جامع نظام باشگاهداری در ایران طرح الزام دانشگاهها، مراکز و مؤسسات آموزش عالی به پذیرش دانشجویان دختر در محل سکونت آنها